All premium Magento themes at magentothemesworld.com!
           Biserica Spirituală Unică și Biserica instituțională Ortodoxă

12. 10.  2013

 

Gabriel Baicu

 

   

Principala deosebire dintre Biserica Spirituala Unică și Biserica instituțională Ortodoxă este aceea că prima este o realitate spirituală, adică o unitate în Duh și cea de-a doua este o instituție bisericească, o organizație religioasă. Biserica Spirituală Unică este formată din toți Creștinii născuți din nou, indiferent de confesiunea creștină de care aceștia aparțin sau chiar fără să aparțină de nici o confesiune creștină. Apartenența la o confesiune creștină sau alta nu joacă nici un rol, deoarece oamenii nu sunt mântuiți conform acestei apartenențe sau după formele ritualice pe care le urmează și nici după doctrinele creștine cu care se încearcă a fi îndoctrinați. Oamenii sunt mântuiți conform gândurilor inimii lor, conform caracterelor lor și în conformitate cu credința lor în Dumnezeu. Toate doctrinele instituțiilor bisericești îi fac pe Creștini intoleranți cu membrii altor confesiuni creștini și în general, cu alți oameni, care cred altceva decât ei. Creștinii, membrii ai instituțiilor bisericești, inclusiv cea Ortodoxă, sunt conduși să creadă că fiecare are dreptate, din punct de vedere doctrinal, numai împreună cu instituția bisericească de care aparțin și că toți ceilalți credincioși creștini greșesc pe undeva. Intoleranța religioasă se opune învățăturii lui Isus (Iisus) care a spus că fericiți sunt făcătorii de pace și nu a spus că sunt fericiți Evreii, Catolicii, Ortodocșii (Ortodoxii), Penticostalii, Baptiștii, Adventiștii etc. Nici nu putea să spună așa ceva căci ei, cu excepția Evreilor, încă nici nu existau. Orice doctrină creștină este greșită în primul rând prin faptul că îi conduce pe adepții ei la intoleranță religioasă și aceasta prin respingerea celorlalte doctrine. Isus (Iisus) a cerut unitate spirituală și nu dezbinare spirituală și de aceea întoarcerea la El nu înseamnă intrarea în cultul Penticostal, așa zis apostolic, sau în cel Baptist, ci înseamnă să ne ridicăm deasupra limitărilor doctrinale și să privim în relativitatea lor, toate doctrinele, inclusiv pe cea Ortodoxă. În Biserica instituțională Ortodoxă, la fel ca și în celelalte Biserici instituționale, ritualurile și doctrinele sunt mai importante decât concentrarea asupra individului, cu toate particularitățile sale, decât sacrificiul de sine al celor credincioși, unii pentru alții, cerut de Isus (Iisus). (Ioan 13; 34-35) Lucrul acesta este o răsturnare nedorită, care pune spiritualitatea și valorile sufletești mai prejos decât opiniile personale despre Dumnezeu, materializate în doctrine. Uniformizarea între indivizii credincioși, pe care o practică Bisericile instituționale, inclusiv Biserica instituțională Ortodoxă, reprezintă de fapt o formă de exprimare a lipsei de iubire față de individul credincios, față de nevoile și specificul său, față de spiritualitatea sa personală. Sufletele oamenilor sunt topite într-un creuzet comun, unde își pierd identitatea și unicitatea și unde sunt manipulate printr-o psihologie de masă, în care numărul mare legitimizează, de multe ori, lipsa de calitate spirituală. Oamenii sunt înregimentați și așezați la cozile lungi unde se vând iluzii, surogate de speranță adevărată, speranță pe care Dumnezeu nu o dă cu porția, ci o oferă din belșug și ușor accesibil tuturor. Oare binefacerile lui Dumnezeu sunt limitate și este nevoie să stăm la coadă pentru ele? Bineînțeles că nu, aceasta este o invenție a doctrinelor omenești, care discreditează imaginea lui Dumnezeu și care partiționează, în mod nejustificat, generozitatea Lui, fără limite. Dumnezeu simte plăcerea spirituală de a ne face bine, de a revărsa asupra noastră binecuvântările Sale. Cine îl va oprii pe Dumnezeu să iubească pe cei credincioși și pe cele credincioase, fără limite? Dacă Dumnezeu se dăruiește chiar pe Sine, prin Isus (Iisus) cine poate să condiționeze și să comercializeze generozitatea Sa? Ceea ce Dumnezeu ne dă fără plată, din abundență, Biserica instituțională Ortodoxă, comercializează, ca niște intermediari, negustori cu amănuntul a ceea ce este oferit, fiecărui Creștin în parte, cu ridicata, de către El. Negustori de binefaceri și vindecări, care pe lângă credința individuală, singura condiție, mai adaugă și comisionul lor, care nu este deloc de neglijat. A face afaceri cu harul lui Dumnezeu este un lucru rău și Isus (Iisus) a spus că tot ceea ce primim fără plată trebuie să dăm mai departe tot fără plată. (Matei 10; 8)

Unde începe și unde se termină comerțul practicat de Biserica instituțională Ortodoxă?  Chiar dacă preotul trebuie să trăiască din activitatea sa spirituală, totuși modul de organizare a pelerinajelor la moaște, pare a fi motivat de interesele, în primul rând, financiare, ale Bisericii instituționale Ortodoxe. Pentru a spulbera această impresie, este nevoie de o modificare radicală a acestui sistem și de o formă de expunere mult mai accesibilă a moaștelor, pentru aceia și acelea care încă nu știu că Dumnezeu este la ușa inimii lor și nu doar în diverse localități sau doar pe dealul Patriarhiei. Poate că după ce sunt atrașii de moaște Creștinii Ortodocși (Ortodoxi) nu vor rămânea la acest stadiu incipient, ci vor progresa în cunoașterea lui Dumnezeu și vor înțelege că El locuiește în oamenii vii, în fiecare Creștin născut din nou și nu are nevoie de oasele sfinților și sfintelor moarte, pentru a își manifesta puterea. Dumnezeu s-a manifestat în Isus (Iisus), pentru a ne arăta unde dorește să locuiască El, adică în oameni. Dumnezeu l-a trimis în lume pe Isus (Iisus) pentru ca fiecare credincios și credincioasă să poată înțelege că El dorește să conviețuiască cu omul, în ființa acestuia. Noi suntem templele Duhului Sfânt, adică Dumnezeu își stabilește locuința Sa pământească în conștiințele oamenilor și nu în clădiri făcute de mâini omenești. (1 Corinteni 3; 16; Faptele Apostolilor 17; 24).

Doctrinele nu sunt venite de la Dumnezeu, căci dacă ar fi astfel, nu s-ar contrazice între ele. Dumnezeu nu se contrazice pe Sine în ceea ce afirmă. Doctrinele creștine sunt păreri omenești, relative și limitate, despre Dumnezeu. Doctrinele sunt niște ziduri de separație între Creștinii, dar aceia sau acelea, care sunt născute din nou, au devenit una, din punct de vedere spiritual, căci zidul care îi separa, a fost surpat prin crucea lui Isus (Iisus) (Efeseni 2; 14). Legătura spirituală dintre Creștinii născuți din nou, adică născuți din Dumnezeu se face direct în conștiințele lor de către puterea lui Dumnezeu care interconectează aceste conștiințe. Unitatea spirituală a Creștinilor înseamnă că aceștia au aceeași ”inimă,” adică aceleași sentimente unii față de ceilalți și aceleași ”gânduri,” adică aceleași intenții unii față de ceilalți. În cazul unității spirituale, a Creștinilor născuți din nou, noi ajungem să ne recunoaștem spiritual unii pe ceilalți după spiritul în care gândim vorbim și ne manifestăm. Se creează o unitate, care nu este o unitate instituțională, ci este una spirituală și, cu toate că nu aparținem de aceeași organizație religioasă noi suntem totuși în unitate unii cu ceilalți. Relația de unitate între Creștinii născuți din nou este însă complexă. Este vorba despre intrarea, fiecărui Creștin născut din nou, într-o lume spirituală, în aceeași zonă spirituală, devenită zonă spirituală comună,  în aceea Realitate, în care aceste persoane se întâlnesc și în care comunică între ele. Este o frecvență specială de comunicare între persoane care se alimentează spiritual de la aceeași sursă. Intrăm ”în Hristos,” atunci când El vine să locuiască în noi. Devenim participanți la Persoana lui Dumnezeu, care este una, în formă trinitară, dar care locuiește, în același timp, în toți cei și în toate cele născute din nou. Dumnezeu este Unul, dar locuiește în mai multe persoane, în același timp și unitatea spirituală a acestor persoane este dată de unitatea Persoanei Lui. Intrând ”în Hristos,” intrăm cu toții în aceeași Realitate spirituală, care l-a rândul ei se instalează în noi. Comunicarea spirituală dintre Creștinii născuți din nou nu se mai face direct, numai între ei sau ele, ci se face prin Dumnezeu, care este Centrala, care permite această comunicare. Această comunicare se face pe un alt plan, unul spiritual și nu ne mai cunoaștem între noi cum se cunosc oamenii ne renăscuți spiritual, ci ne cunoaștem într-un mod duhovnicesc.

Sfinții și sfintele moarte au avut propria lor comunicare directă cu Dumnezeu, dar orice Creștin trebuie să o aibă la rândul său sau a sa, dacă aspiră la mântuire. Această mântuire nu se obține doar printr-o conduită ireproșabilă, ci și printr-o foarte bună relație personală cu Dumnezeu. Harul primit de la Dumnezeu este darul credinței personale, primit de fiecare din noi și acesta nu vine de la noi, ci de la El. Credința vine prin auzire sau citire, dar vine și direct, prin revelație personală, dată de Dumnezeu. Nici auzirea și nici citirea, fără revelație personală, nu reprezintă credința sfinților. Din viețile sfinților se poate vedea că ei au beneficiat de această revelație personală și eu consider că o greșeală fundamentală a învățăturii Bisericii instituționale Ortodoxe este că îi îndrumă pe credincioși către sfințenia altora, dar nu suficient  către propria lor sfințenie. Este o deturnare foarte periculoasă de la fondul problemei, sfințenia nu este o excepție, așa cum o prezintă Biserica instituțională Ortodoxă, ci trebuie să fie o regulă. Numai sfinții, fiind sfințiți de Dumnezeu, fac parte din Biserica Spirituală Unică, adevărata Biserică a Lui. Instituțiile bisericești, pot să ne încurce, mai ales atunci când iau locul Lui, în viața noastră. Sfinții morți iau locul sfințeniei noastre, încearcă să suplinească lipsa noastră de sfințenie și lucrul acesta ne îndepărtează de propria noastră sfințenie, deoarece noi ne bazăm pe sfințenia lor în loc să ne dezvoltăm sfințenia noastră.  

Dumnezeu reprezintă un canal de comunicație spirituală între oameni, altul decât simpla comunicare prin limbaj. Aceasta este adevărata unitate a Bisericii și nicidecum nu este aceea construită în jurul unor instituții bisericești. Dumnezeu care este Unul, ne unește prin aceea că își revarsă unitatea Lui asupra noastră și prin aceea că dragostea Lui ne strânge. Dumnezeu Unul, în toți, îi face pe toți să fie una, o singură comunitate spirituală, ceea ce este cu totul altceva decât amalgamul de instituții bisericești,  care se bazează fiecare pe o anumită doctrină creștină. Unitatea spirituală este cu totul altceva decât așa zisa unitate instituțională, căci cea din urmă se bazează pe autoritatea  Bisericilor instituționale și nu pe dragostea lui Dumnezeu. Unitatea spirituală este o unitate a dragostei reciproce, nu este o unitate de interese, este o unitate dezinteresată. Dumnezeu îi aduce împreună pe copiii Lui, dar instituțiile bisericești îi despart pe aceștia și îi determină să se critice unii pe alții și să fie intoleranți unii cu alții. Toată lumea mă întreabă ce fel de Creștin sunt eu? Dacă le spun că sunt doar Creștin îmi spun că așa ceva nu se poate, trebuie să fiu, fie Ortodox, fie Romano Catolic, fie Greco Catolic, fie Protestant, fie Neo-protestant sau ceva care să prezinte o determinare mai precisă. Eu sunt și Ortodox și Romano Catolic și Protestant și Neo-protestant, fără să fiu nici una dintre ele, până la capăt. Sunt doar Creștin și am puncte comune cu toți ceilalți Creștini, indiferent de confesiunea creștină de care aparțin, dar am de asemenea deosebiri de păreri, față de toate doctrinele creștine. Nu mă regăsesc în totalitate în nici una dintre ele. Dumnezeu este cu totul altceva decât cred oamenii despre El, noi îl cunoaștem doar prin analogie, prin comparații imperfecte. El nu este nici un tufiș aprins, nu este nici un nor, nu este nici un fel de om atotputernic, El este Duh dar nimeni nu poate explica ce înseamnă a fi Duh. Din acest motiv fiecare om are dreptul de a se conduce după propria sa experiență spirituală cu El. Dumnezeu este pentru noi ceea ce ni se arată la fiecare din noi că este El. Dumnezeu îmbracă pentru noi forma conștiințelor și a inimilor noastre. 

Romano Catolicii și Ortodocșii, cu lunga lor istorie, sunt rădăcinile istoriei Creștinismului, Protestanții și Reformații sunt o reacție sănătoasă la tendința de apostazie a spiritualității creștine și Neo-protestanții sunt un semnal de alarmă, care ne arată că întreaga istorie a Creștinismului a mers pe un drum greșit. În ciuda acestui fapt Hristos îi mântuiește pe aleșii Săi, în timp ce satana se străduiește să îi înșele pe aceștia, plimbându-i printre instituțiile bisericești. Hristos îi mântuiește pe oameni în condiții grele, în care Creștinii adevărați sunt amestecați cu oportuniștii și în care satana se folosește, așa cum făcea și cu Legea, de un lucru bun, de comunitățile creștine, pentru a îi îndepărta pe oameni de Dumnezeu. În interiorul acestora mulți credincioși și credincioase parcurg un proces de derută organizată, de spălare de creiere, prin care li se acoperă vederea spirituală cu un văl doctrinal și în care nu îl mai caută cu adevărat pe Dumnezeu, ci devin promotorii și promotoarele unor păreri parțiale despre El. Va veni o vreme, ne spune cartea Apocalipsa lui Ioan, când toate instituțiile bisericești vor atinge apogeul apostaziei lor și când numai cei aleși, desprinși de instituțiile bisericești, vor fi mântuiți. Acești aleși se regăsesc în toate confesiunile creștine, inclusiv în cadrul Bisericii instituționale Ortodoxe. Mulți Ortodocși (Ortodoxi) fac parte și din Biserica Spirituală Unică, din adevărata Biserică a lui Dumnezeu, din Biserica unică, care nu are nimic din organizarea Bisericilor instituționale. În această Biserică însă aceștia și acestea nu se mai identifică prin doctrina Ortodoxă, ci prin credința și iubirea lui Hristos. A fost Isus (Iisus) ortodox sau Romano Catolic, a fost Baptist sau Penticostal? În nici un caz, El nu a fost membru la nici o confesiune creștină, El a avut credință doar în Tatăl, nu în oameni. Cu gândul la aceea vreme eu le spun Ortodocșilor că numai într-o strânsă relație cu Hristos au șansa de a fi mântuiți și acest lucru este valabil pentru toți Creștinii. Biserica instituțională Ortodoxă nu poate să mântuiască pe nimeni, nici măcar pe ea însăși și sfinții și sfintele, care aveau o legătură personală foarte bună cu Hristos știau acest lucru și de aceea ei nu propovăduiau instituția bisericească, ci îl propovăduiau pe Dumnezeu.   

Comunicarea între membrii unei instituții bisericești se face prin fondul comun al doctrinelor prescrise de aceste instituții, la care membrii lor sunt obligați să adere. Acest lucru, desigur, este perfect valabil și pentru Biserica instituțională Ortodoxă. Cine dorește să devină membru al unei Biserici instituționale, trebuie să urmeze, fără să pună în discuție, doctrinele, adică învățăturile agreate de aceea instituție. Chiar dacă experiența directă cu Dumnezeu ne învață altceva, trebuie să ne conformăm învățăturilor instituției bisericești. Comunicarea dintre aceasta și noi este una unilaterală, ea vorbește și noi trebuie să ascultăm. Între membrii instituției bisericești trebuiesc păstrate convențiile și limitele doctrinale și comunicarea este una circumscrisă în aceste limite. Noi ne aflăm în perimetrul strict desemnat de către instituția bisericească, de care aparținem și nu putem ieși din această arie, fără să ne supunem la riscul de a fi marginalizați. Niciodată comunicarea nu se face cu adevărat în ambele sensuri, adică și noi să vorbim și instituția bisericească să asculte. Orice comunicare între noi, ca și membrii ai unei instituții bisericești, este mediată, printr-o prezență subînțeleasă, de către umbra apăsătoare a instituției, care veghează ca nimeni să nu depășească limitele stabilite de ea. Comunicarea noastră directă cu instituția este de asemenea ciuntită de pretenția acesteia la hegemonie, de autoritarismul manifest, de paternalismul care nu ne lasă să ne exprimăm liberi. Biserica instituțională va considera întotdeauna că știe totul mai bine decât noi și pentru că noi nu suntem sfinți sau sfinte moarte nu avem nici un drept să trăim din plin experiența spirituală a cunoașterii personale a lui Dumnezeu și să vorbim liber celor din jur din ceea ce ne oferă direct Dumnezeu, fără să fie nevoie să cerem aprobarea Bisericii instituționale, de care aparținem. Biserica instituțională Ortodoxă, la fel ca oricare altă instituție bisericească, acoperă cerul senin al mântuirii cu norii propriilor doctrine și ritualuri și nu ne lasă să descoperim singuri dulceața unei relații spirituale personale cu Dumnezeu, care vine din căutarea Lui. Pe Dumnezeu îl descoperim în procesul căutării Lui și această căutare este în esența ei personală. Experiența cunoașterii lui Dumnezeu este unică și originală, pentru fiecare căutător în parte și nu trebuie să fie controlată și canalizată cu strictețe de un administrator tutelar care veghează ca noi să nu îi afectăm interesele instituționale în timp ce descoperim miracolul existenței.

Biserica instituțională Ortodoxă are un început instituțional și va avea și un sfârșit instituțional, căci în Împărăția lui Dumnezeu nu va intra nici o instituție bisericească. Mântuirea se adresează unor persoane care sunt cunoscute de Dumnezeu și care îl cunosc pe El și nu se referă la organizații religioase. Organizațiile religioase sau instituțiile bisericești sunt un amestec de sfinți și de oameni lumești sau oportuniști. De multe ori organizațiile religioase sunt dirijate în direcții diferite față de scopurile declarate oficial, direcții care convin persoanelor care le conduc. Orice organizație religioasă, care poate fi și o persoană juridică, are propriile sale interese, care interese intră, de multe ori, în conflict cu interesele indivizilor, a celor care aspiră la propria lor mântuire. De unde acest conflict de interese? Individul trăiește cu proiecția sa către moartea sau finitudinea omenească dar și speranța vieții veșnice. Interesele individului nu sunt legate, atât de determinant, de această lume, pe care știe că o va părăsi. Pe de altă parte, instituțiile bisericești au un alt proiect, consolidarea și dezvoltarea lor, atât cât va dura viața pe pământ. Instituțiile bisericești nu aspiră la mântuirea sufletelor lor, căci ele nu au așa ceva, ele aspiră la întărirea situației lor pământești. Ele se află într-o luptă doctrinală cu alte instituții bisericești sau chiar cu alte instituții sociale. Din acest motiv, ele sunt nevoite să își ajusteze strategiile lor la această luptă. Mântuirea individuală a oamenilor nu este principala lor preocupare, ele lasă  această sarcină cu totul în seama lui Dumnezeu. 

Eu consider că Biserica instituțională Ortodoxă este o platformă egală cu toate celelalte confesiuni creștine, nici mai bună și nici mai rea, care poată să permită unei persoane să se apropie de Dumnezeu. Rămânând însă la nivelul mediu, la o credință mediocră, pe care o practică o majoritate din membrii Bisericii instituționale Ortodoxe nu avem în nici un fel garanția mântuirii. Cea ce reproșez eu Bisericii instituționale Ortodoxe nu est faptul că botează copii de mici sau că se închină în fața icoanelor, aceste ritualuri nu împiedică cu nimic mântuirea nimănui. Amănunte despre aceste aspecte se regăsesc în articolul privitor la botezul în apă și cel intitulat: ”Omul este icoana lui Dumnezeu.” Cea ce reproșez eu Bisericii instituționale Ortodoxe este faptul că instituția și toate ritualurile ei ocupă un loc prea mare în viața credinciosului și că ea nu plasează pe primul loc relația personală dintre omul credincios și Dumnezeu. Omul ar trebui să fie în relație directă cu Dumnezeu, cu Tatăl său și nici o persoană de pe pământ nu poate interveni în relația dintre Tată și fiu sau Tată și fiică. Aceasta este o relație specială, directă și nu mediată, în care cei doi trebuie să se cunoască foarte bine unul pe celălalt. Dumnezeu este Tatăl nostru și în calitate de Tată, El ne cunoaște și ne iubește pe fiecare în parte. Biserica instituțională Ortodoxă nu este și nu poate fi un mediator între noi și Tatăl nostru. Credința în Dumnezeu trebuie să fie dublată de o experiență personală cu El și de o cunoaștere personală a Lui. Toți suntem preoți, toți Creștinii născuți din nou, suntem o preoție sfântă. (1 Petru 2; 5) Prin urmare, nu se pune problema ca relația dintre noi și Dumnezeu să fie mediată de altcineva de cât de Isus (Iisus), Acela care a murit în locul nostru, pentru păcatele noastre, dar Isus (Iisus) a fost o Persoană, nu o instituție religioasă. Biserica instituțională ortodoxă joacă rolul de autoritate tutelară spirituală dar în felul acesta diminuează importanța Persoanei lui Dumnezeu în viețile noastre. Ca și o analogie aș spune că numai între părinții decăzuți din drepturile lor și copiii lor intervine autoritatea tutelară și înlocuiește pe acei părinți. Dumnezeu este Tatăl nostru cel iubitor și grijuliu, El se ocupă, în mod personal, de fiecare dintre noi și nu este nevoie să se roage altcineva Lui pentru noi și în locul nostru. În orice caz, chiar dacă cineva se roagă alături de noi, lucru pozitiv, noi suntem cei de la care Dumnezeu dorește să audă în primul rând rugăciunile care au legătură cu noi.

Un alt lucru pe care mă simt obligat să îl amintesc reprezentanților Bisericii instituționale Ortodoxe este acela că ei nu descătușează puterile spirituale ale lui Dumnezeu, eliberându-le de presiunea doctrinală și că nu lasă loc suficient pentru manifestarea puterii Lui, prin fiecare credincios în parte. Biserica instituțională nu cultivă darurile și roadele Duhului Sfânt. Fiecare credincios și fiecare credincioasă Ortodoxă ar trebui să fie un canal de comunicare, prin care Dumnezeu se adresează lumii. Nu doar amintind ceea ce ne spun sfinții morți, în scrierile lor, dar prezentând propria lor experiență. Experiența cu Dumnezeu este o experiență cu miracolul și experimentarea supranaturalului presupune manifestarea puterii lui Dumnezeu prin intermediul receptorului uman. Unde sunt manifestările Duhului Sfânt în cadrul Bisericii instituționale Ortodoxe? Ele apar doar în conexiune cu sfinții, persoanele declarate ca atare de către Biserica instituțională dar nu sunt o prezență obișnuită, vie, în viața Bisericii instituționale. Care este formula implicită din această atitudine? Mergeți la sfinții morți, căci noi nu suntem sfinți și de aceea nu putem să ne rugăm pentru vindecarea voastră. Declinarea de competența între preoții vii și sfinții decedați, dovedește neputința celor dintâi. Se înlocuiesc manifestările directe ale puterii lui Dumnezeu cu nesfârșite ritualuri, care însă nu pot să aibă aceeași valoare spirituală. Puterea și manifestările Duhului Sfânt, darurile și roadele Sale, se manifestă prin toți Creștinii născuți din nou, ele nu sunt o excepție, un apanaj al trecutului, ci o necesitate vitală a oricărei progresii spirituale, o cerință a fiecărei epoci, o necesitate a prezentului. Viața de credință are izvorul în relația și experiența personală a fiecărui credincios și credincioase în parte, cu Dumnezeu. Creștinii Ortodocși (Ortodoxi) se roagă sfinților, care au avut o astfel de relație personală cu Dumnezeu, să mijlocească pentru ei, dar această mijlocire nu poate să înlocuiască propria relație personală a celui credincios sau a celei credincioase, cu Dumnezeu. Această practică este foarte greșită și periculoasă. Relația sfinților și a sfintelor cu Dumnezeu nu poate să înlocuiască propria noastră relație personală cu El. Noi trebuie să tindem să avem aceeași relație și experiență personală cu Dumnezeu, pe care au avut-o și sfinții sau sfintele sau chiar una mai bună, dacă acest lucru este posibil. Dacă nu suntem născuți de sus, noi, fiecare din noi, în parte adică născuți din Dumnezeu, cu nici un chip nu vom intra și nu vom vedea Împărăția lui Dumnezeu. (Ioan 3; 3-6) Nașterea din nou este una personală, a fiecărui credincios sau credincioasă în parte, nu este vorba doar despre nașterea din nou a sfinților sau a sfintelor. Cine nu are Duhul lui Hristos nu este al Lui. (Romani 8; 9)

De asemenea, eu constat că o caracteristică a Bisericii instituționale Ortodoxe este și faptul că acordă o importanță exagerată obiectelor de cult, clădiri, icoane etc. în dauna interesului pe care ar trebui să îl arate persoanelor individuale și al experiențelor acestora cu Dumnezeu. Se cultivă sfinții și sfintele moarte în loc să se cultive sfinții și sfintele vii, cei care trăiesc o viață de credință curată și care se află în mijlocul oamenilor în momentul de față. Clădirile sunt frumos împodobite și instituția se întărește necontenit dar rămâne în urmă factorul uman, cel mai important, în ceea ce privește viața spirituală. Biserica instituțională ortodoxă face aceeași greșeală cu aceea pe care a făcut-o dintotdeauna instituția Bisericească. Omul este considerat pe planul doi de importanță, după instituție. Instituțiile bisericești nu vor fi mântuite și nici clădirile nu vor ajunge în Împărăția lui Dumnezeu, numai oamenii vor fi mântuiți. Omul credincios trebuie să fie interesul principal al activității oricărei organizații creștine.

Oamenii se luptă cu greutățile vieții și apoi mor și Biserica instituțională Ortodoxă nu mai poate face nimic pentru ei, după trecerea lor din această viață. Cât sunt în viață oamenii trebuiesc să fie sprijiniți moral și chiar material pentru a parcurge drumul lor cu demnitate și a nu ajunge să deznădăjduiască, după aceea nu mai contează câți preoți îi însoțesc la groapă și ce slujbe se țin. A da impresia oamenilor că se mai poate face ceva pentru ei, după ce au murit, adică pentru mântuirea lor, mi se pare o mare eroare, deoarece aceasta îi face pe unii credincioși să își neglijeze mântuirea, în contul faptului că după moarte, prin pomeni și slujbe, vor fi puși în regulă cu Dumnezeu. Biserica instituțională Ortodoxă își depășește atribuțiile, pe care le poate avea orice instituție bisericească. Ea pretinde că poate face mai mult pentru mântuirea oamenilor, decât poate să facă în realitate, dar aceasta este doar o amăgire, la care cad victime multe persoane. Singura atribuție reală pe care o are Biserica instituțională Ortodoxă și orice altă instituție bisericească este aceea de a încerca să îi pună pe oameni în relație directă cu Dumnezeu și de a le recomanda să citească Biblia. Liturghia adevărată este experiența și unirea spirituală personală a fiecărui individ cu Dumnezeu și împărtășirea adevărată este practicarea învățăturilor lui Isus (Iisus). Ritualurile și simbolurile, destul de bogate, din cadrul Bisericii instituționale Ortodoxe, nu sunt de ajuns. Nu este suficient simbolul, dacă nu avem și obiectul simbolizat.

Biserica instituțională Ortodoxă este o organizație religioasă în timp ce Biserica Spirituală Unică este o realitate spirituală de care aparțin toți cei născuți din nou, indiferent de confesiunea creștină de care aparțin sau fără nici o apartenență la vre-o confesiune creștină. Biserica instituțională Ortodoxă este o instituție bisericească, care la fel ca oricare instituție își urmează cu prioritate propriile sale interese și nu, în primul rând, interesele spirituale ale fiecărei persoane în parte. Biserica instituțională Ortodoxă este organizată în așa fel încât să eficientizeze cât mai mult realizarea propriilor sale obiective printre care se numără și întărirea capacității sale financiare. Biserica instituțională Ortodoxă are o latură economică care în sine îi conferă și caracterul de afacere și, după părerea mea este deficitară la capitolul prioritizare. Marile manifestări și spectacole publice, pe care le organizează, în numele credinței, nu fac decât să scoată în evidență tarele și racilele enoriașilor și enoriașelor ei și desigur al sistemului religios în sine, unde oameni se împing și se aglomerează pentru a ajunge primii la binecuvântarea oferită de atingerea unor moaște de sfinți și sfinte. Întrebați de ce își dau această osteneală, aproape întotdeauna, oamenii răspund că fac ceea ce fac pentru ei înșiși, pentru sănătatea lor și pentru familiile lor. Credința creștină conține un element de altruism de depășire a eului personal de concentrare la ceea ce nu mai este eul nostru, la o ieșire din sine. Atunci când aceasta se limitează doar la sponsorizarea eului nostru sau doar la manipularea fricii individuale ea nu are posibilitatea să își atingă scopul vizat de Isus (Iisus) și rămâne o formă mediocră de spiritualitate. Credința creștină poate fi folosită și ca ideologie și a servit această funcție mai ales în trecut, ea poate să dobândească caracterul unor mișcări de masă. Credința creștină, așa cum a fost prezentată de Isus (Iisus) se adresează în primul rând indivizilor și orice manifestări necontrolate de masă pot duce la deformarea reprezentărilor ei.

  

  

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Navigare website

Nou!

 

____________________

 

Carte:

Biserica Celor Născuți din Spirit

și Bisericile instituționale

 

Cartea Biserica Celor Născuți din Spirit

Download the book

 

Citeşte cartea!

Comandă cartea!

___________________

Botezul în apă şi problema imaginilor

şi statuilor în Creştinism

 

  Broșura Botezul în apă și problema statuilor în Creștinism

 

Sfinţenie şi iad

 

iBroșura Sfințenie și iad

 

 

Rolul femeilor în Creştinism

şi

problema autorităţii

 

Broșura Rolul femeilor în Creștinism

 

Cuprins cu titlurile mesajelor

 

Mesaje actualizate 

 

Reforma din zilele noastre

      

Acest articol se bazează pe un dialog pe care l-am avut cu un membru al Bisericii instituționale Baptiste, pe care am să îl numesc d-l B, pentru motivul de a nu face public numele unei persoane, fără acordul acesteia. În acest dialog, printre altele d-l B mi-a prezentat următoarele idei, citez: ...

 

uploaded: 26. 02. 2014

read more

 

Biserica

      

Este greșită impresia conform căreia adevărata Biserică a lui Dumnezeu, Biserica Spirituală Unică ar fi o entitate ineficientă, incapabilă să se mobilizeze în orice fel de acțiune practică. Biserica Spirituală Unică este, în primul rând, o unitate spirituală, adică uniunea ei este legătura duhovnicească care se realizează în și prin Duhul Sfânt. (Efeseni 4; 3) ...

 

uploaded: 26. 02. 2014

read more

 

 

Adevărata Biserică este Trupul lui Hristos

      

În ce fel trebuie înțeles că Hristos este Capul Bisericii? Este El Capul unei instituții religioase numită Biserică ? Capul căreia dintre numeroasele instituții bisericești este Isus (Iisus)? Este Isus (Iisus) Capul Bisericii instituționale Ortodoxe ...

 

uploaded: 18. 01. 2014

read more

 

Adunările creștine

   

Din nefericire, adunările creștine pot determina, prin modul în care ele profesează Creștinismul, un gen de deformare imagistică a relațiilor dintre Dumnezeu și om. Când spun imagistică mă referă la descrierea a cea reprezintă această complexă relație ...

 

uploaded: 18. 01. 2014

read more

 

Botezul în apă și nașterea din nou

      

Când începe nașterea din nou? Începe ea odată cu botezul în apă sau este independentă de acesta și poate începe fie înainte, fie după botez? Ce trebuie să înțelegem prin nașterea din apă? ...

 

uploaded: 18. 01. 2014

read more

 

Cercetați Scripturile

      

Nu am nici o teamă că fac greșeli în ceea ce scriu, dar fac tot posibilul să nu fac nici-o greșeală, pe baza luminii pe care o primesc, la fel ca orice Creștin, de la Dumnezeu și de asemenea pe baza unei bune documentări...

 

uploaded: 18. 01. 2014

read more

 

Credința personală

      

Biserica Spirituală Unică exista, de la început, nu am înființat-o eu, doar am descoperit-o și am identificat-o. Paradoxal, dar probabil că și dvs. faceți, chiar fără să știți, parte din ea, deoarece de ea aparțin toți credincioși adevărați...

 

uploaded: 18. 01. 2014

read more

 

Doctrine și cunoaștere

      

Sunt persoane care m-ar putea întreba de ce mă preocupă botezul în apă sau problema icoanelor. Dintr-un motiv foarte clar și anume din dorința de a prezenta Creștinismul ca fiind o cale deschisă și nicidecum închisă...

 

uploaded: 18. 01. 2014

read more

 

 

Esența învățăturilor lui Isus (Iisus)

      

Toată credința creștină se bazează pe ideea de sacrificiu de sine. Toată învățătura lui Isus (Iisus) presupune renunțarea la sine sau lepădarea de sine. În absolut toate învățăturile Sale...

 

uploaded: 18. 01. 2014

read more

 

Imperialismul spiritual

      

Mulți Creștini se înarmează cu doctrinele lor și pornesc să cucerească lumea. Ei sunt siguri că fac un lucru bun dacă reușesc să îi convingă pe alți oameni să creadă la fel ca și ei, căci ei nu au nici o îndoială că ei cunosc cel mai bine toate aspectele legate de Persoana lui ...

 

uploaded: 18. 01. 2014

read more

 

Jertfa lui Isus (Iisus)

      

Există două variante fundamentale de înțelegere a Creștinismului. În prima variantă, se consideră că Isus (Iisus) a murit pe cruce pentru noi și astfel, datorită meritelor Lui, fiecare din noi ...

 

uploaded: 18. 01. 2014

read more

 

Moaștele sfinților și ale sfintelor

      

De ce merg oamenii la sfinții morți și nu merg la sfinții vii? Unde sunt sfinții din zilele noastre într-o instituție bisericească, cea ortodoxă, aceea care face atâta caz de moaștele sfinților?...

 

uploaded: 18. 01. 2014

read more

 

Natura lui Dumnezeu

      

Bisericile instituționale ne învață greșit despre modul cum trebuie să înțelegem învățăturile lui Isus (Iisus). Care este teoria în spatele învățăturilor lor? Dumnezeu este văzut ca o Ființă Supremă,...

 

uploaded: 18. 01. 2014

read more

 

Pescar de oameni

      

Exact la fel se întâmplă și în zilele noastre. Trei mari tipuri de cozi se regăsesc în România. Cozile la ghișee, cozile la ajutoarelep venite de la U.E. și cozile la moaște. Cele două din urmă, prezintă aceeași logică...

 

uploaded: 18. 01. 2014

read more

 

Predestinarea celor aleși de Dumnezeu

      

Dumnezeu cunoaște toate lucrurile înainte de a se întâmpla, din veșnicie. Știe chiar și reacția noastră la chemarea Lui. Chemarea lui Dumnezeu este personală, adică fiecare persoană primește chemarea sa...

 

uploaded: 18. 01. 2014

read more

 

Religia rlui Isus (Iisus)

      

Care a fost religia de care a aparținut Isus (Iisus)? A fost Isus (Iisus) Evreu și a aparținut de religia iudaică? A negat Isus (Iisus) religia iudaică...

 

uploaded: 18. 01. 2014

read more

 

Revelația generală și revelația personală

      

Credința creștină nu poate fi obligatorie pentru nimeni și nu poate fi impusă și lipsa ei nu poate fi reproșată nimănui deoarece credința nu este un lucru natural, evident pentru fiecare om, ci este un fenomen supranatural...

 

uploaded: 18. 01. 2014

read more

 

Rugăciunea este o experiență personală

      

Cum trebuie să ne rugăm? Isus (Iisus) ne-a învățat cum trebuie să ne rugăm, dar instituțiile bisericești ne învață altceva. Pe cine trebuie să ascultăm? ...

 

uploaded: 18. 01. 2014

read more

 

Voia lui Dumnezeu

      

V.T. prezintă istoria unui eșec. Este vorba despre eșecul relației dintre om și Dumnezeu. Omul eșuează în încercarea sa de a fi pe placul lui Dumnezeu și, de asemenea, Dumnezeu eșuează în încercarea Sa...

 

uploaded: 18. 01. 2014

read more

 

Biserica Spirituală Unică și Biserica instituțională Ortodoxă

      

Principala deosebire dintre Biserica Spirituală Unică și Biserica instituțională Ortodoxă este aceea că prima este o realitate spirituală, adică o unitate în Duh și cea de-a doua este o instituție bisericească, o organizație religioasă. Biserica Spirituală Unică este formată din toți Creștinii născuți din nou...

 

uploaded: 12. 10. 2013

read more

 

Cea mai mare poruncă

      

Care este cea mai mare poruncă? Toți Creștinii răspund cu ușurință la această întrebare. Este porunca iubirii, adică să îl iubim pe Dumnezeu, cu toată ființa noastră și pe aproapele nostru la fel ca pe noi înșine...

 

uploaded: 12. 10. 2013

read more

 

Dumnezeu și omul

      

Unii Creștini au fost învățați să fugă de filozofie tocmai pentru că filozofia le poate deschide mințile și instituțiile bisericești nu au nevoie de oameni care să pună întrebări la care ele să nu poată să răspundă...

 

uploaded: 12. 10. 2013

read more

 

 

Omul este icoana lui Dumnezeu

      

Eu nu mă închin în fața icoanelor și mai ales detest să îmi ating fruntea de ele, dar doresc să fiu obiectiv în analizele mele și nu aș vrea, în nici un caz să fiu părtinitor, favorizând o doctrină a unei confesiuni creștine în defavoarea doctrinei altei confesiuni creștine...

 

uploaded: 12. 10. 2013

read more

 

Împărăția Lui Dumnezeu și Biserica

      

Cum trebuie să fie concepută Împărăția lui Dumnezeu? Este tot universul, eventual multiversul, un vast imperiu ”teritorial,” la conducerea căruia se află un Împărat pe care noi îl numim Dumnezeu? Este mai degrabă Împărăția lui Dumnezeu o Împărăție spirituală, ...

 

uploaded: 12. 10. 2013

read more

 

Păcatul mândriei

      

Mulți credincioși creștini se consideră pe ei înșiși sfinți și fără păcate. Ei nu consumă băuturi alcoolice, nu fumează și nu comit adulter, au deci toate ingredientele pentru a se putea considera sfinți...

 

uploaded: 12. 10. 2013

read more

 

Programe de adorație la comandă

      

Este foarte ciudat faptul că noi îl adorăm pe Isus (Iisus) pentru că este Fiul lui Dumnezeu dar nu ne adorăm între noi, cu toate că, prin nașterea din nou și noi devenim fii și fiicele lui Dumnezeu, adică copiii Lui. Mulți spun că trebuie să îl adorăm pe Isus (Iisus) deoarece El a murit pentru noi pe cruce...

 

uploaded: 12. 10. 2013

read more

 

Tatăl nostru care este în Ceruri și în noi

      

Trebuie să spunem lucrurile până la capăt. Isus (Iisus) nu doar că a murit pe cruce pentru noi și în locul nostru, dar El și trăiește pentru noi și în locul nostru, după învierea Sa. Iată textele biblice care ne spun acest lucru....

 

uploaded: 12. 10. 2013

read more

 

Botezul în apă

      

Eu nu am afirmat niciodată că botezul în apă nu este necesar. Eu afirm că botezul în apă, fie că este săvârșit asupra copiilor, fie că este săvârșit asupra maturilor are aceeași valoare simbolică....

 

uploaded: 08. 08. 2013

read more

 

 

Credința creștină și credulitatea

      

Biblia nu a fost inspirată cuvânt cu cuvânt, de către Dumnezeu. Principiul inspirației verbale poate fi respins cu ușurință datorită numeroaselor neconcordanțe, pe care Biblia le conține. În același timp, Biblia conține mesajul lui Dumnezeu....

 

uploaded: 08. 08. 2013

read more

 

 

Dialog cu un baptist

      

Dumneavoastră, în articolul dvs. de fond, susțineți următoarele: ”Dacă Biserica Domnului și-a pierdut punctul de plecare în învățătura Cuvântului lui Dumnezeu, de ce nu am putut vedea intervenția Duhului Sfânt în istoria Bisericii lui Cristos? ....

 

uploaded: 08. 08. 2013

read more

 

 

Dogmele și doctrinele religioase

      

Dogmele și doctrinele religioase nu sunt oameni, sunt doar păreri umane parțiale și relative despre Dumnezeu și de aceea nu pot fi mântuite. Cu toate acestea, există oameni care sunt un fel de personificare a unor dogme și doctrine creștine....

 

uploaded: 08. 08. 2013

read more

 

 

Dragostea de Dumnezeu

      

Mulți se laudă că îl iubesc pe Isus (Iisus) Hristos, dar sincer să fiu eu nu îi cred. Aceasta deoarece cu toate că Isus (Iisus) Hristos este în mijlocul lor, ei nici măcar nu îl observă....

 

uploaded: 08. 08. 2013

read more

 

 

Legea și harul

      

Isus (Iisus) ne-a spus că El nu a venit să strice Legea, ci să o împlinească și cu toate că El nu a stricat Legea, El a schimbat-o, în unele din aspectele ei cele mai importante, pentru ca să poată să ne reveleze....

 

uploaded: 08. 08. 2013

read more

 

 

Pocăința din dragoste

      

În măsura în care omul are nevoie să fie iubit de Dumnezeu, în aceeași măsură și Dumnezeu are nevoie să fie iubit de om. Dacă nu ar fi așa ar însemna că Dumnezeu ....

 

uploaded: 08. 08. 2013

read more

 

 

Răspuns la mesajul unui papă

      

Am citit pe un site un mesaj al papei de la Roma, transmis cu ocazia unei audiențe recente la Vatican. Acest mesaj mi s-a părut foarte interesant, cu recunoașterea anumitor adevăruri....

 

uploaded: 08. 08. 2013

read more

 

 

Ucenicii lui Isus (Iisus)

      

În textele de mai jos avem cea mai fidelă imagine a Bisericilor instituționale de astăzi, care rezultă din privirea pe care Isus (Iisus) a aruncat-o asupra instituției religioase, din vremea Sa. De atunci și până acum nimic nu s-a schimbat....

 

uploaded: 08. 08. 2013

read more

 

 

Judecata viitoare

      

În ceea ce privește Judecata viitoare, N.T. ne pune la dispoziție două grupuri de texte, care, cel puțin în aparență, se contrazic între ele. N.T. nu este o carte precisă, ci una complexă, care conține în sine mai multe posibile interpretări. Iată primul grup de texte....

 

uploaded: 08. 08. 2013

read more

 

 

Copil al lui Dumnezeu

      

Iată câteva texte biblice a căror alăturare este deosebit de dificilă. Mai întâi am să citez aceste texte biblice și apoi am să explic de ce afirm că o comparație făcută între ele creează dificultăți majore de interpretare....

 

uploaded: 07. 07 2013

read more

 

 

Credinta în Isus (Iisus) si asemanarea cu El

      

Nu există nici o diferență de fond între instituția religioasă evreiască și instituția religioasă creștină. Și una și cealaltă se bazează pe reguli, pe care pretind că le-au primit toate de la Dumnezeu...

 

uploaded: 07. 07 2013

read more

 

Creștinismul

      

Mai este relevantă credința creștină, în zilele noastre? Eu spun că da și iată câteva considerente pentru care dau acest răspuns. În primul rând, credința creștină este un aliat de nădejde pentru aceia sau acelea care aspiră către frumusețea morală și binele moral...

 

uploaded: 07. 07 2013

read more

 

Trupul lui Hristos

      

Există o singură Biserica și aceasta este Trupul lui Hristos. Aceasta este Biserica Spirituala Unica, denumire pur convenționala. Biblia vorbește în nenumărate texte ale ei despre aceasta realitate spirituala...

 

uploaded: 07. 07 2013

read more

 

Ordinea lui Dumnezeu si ordinea oamenilor

  

   

Dumnezeul creștin este un Dumnezeu al ordinii dar al unei alte ordini decât a celei lumești. Există o deosebire esențială între ordine, așa cum o înțeleg oamenii în mod obișnuit și ordine, așa cum o înțelege Dumnezeu....

 

uploaded: 07. 07 2013

read more

 

 

Un nou răspuns către pastor

  

   

Pavel i-a organizat pe Creștinii lumești în ierarhii, având o ordine asemănătoare cu aceea a oricărei instituții omenești, de exemplu a statelor, guvernelor, ministerelor, întreprinderilor etc....

 

uploaded: 07. 07 2013

read more

 

 

Iertarea si pedeapsa lui Dumnezeu

  

   Bisericile instituționale promovează intensiv o imagine despre Dumnezeu, desprinsă direct din paginile V,T. și în care se desfășoară o metodă pedagogică, presupusă a fi fost folosită de El, dar care nu a reușit să convingă pe poporul Său. Acestea îl prezintă pe Dumnezeu ca pe un Stăpân Absolut, căruia trebuie să ne supunem necondiționat și care pedepsește păcatul, fără cruțare. Se perpetuează o imagine despre Dumnezeu, care nu scoate în evidență esența Sa....

 

uploaded: 05. 06 2013

read more

 

 

Comunitatile crestine

  

   Adevăratele comunități creștine ar trebui să fie centre spirituale și sociale care să nu fie axate pe respectarea unor doctrine sau dogme fixe și obligatorii, ci să graviteze în jurul manifestărilor puterii lui Dumnezeu și a servirii celor în nevoie. Toată activitatea acestor centre spiritual-sociale ar trebui să se concentreze pe slujirea celor săraci, a văduvelor, a celor bolnavi și a celor handicapați....

 

uploaded: 05. 06 2013

read more

 

 

Credinta este un dar primit de la Dumnezeu

  

   Nimeni nu trebuie să creadă decât ce îi dă Dumnezeu să creadă și aceasta este esența credinței creștine. Dacă este un dar, atât faptul credinței dar și conținutul acesteia, atunci înseamnă că ea nu poate fi impusă de oameni. Dacă conținutul credinței creștine este un dar care vine direct de la Dumnezeu și care se adresează conștiinței celui sau celei credincioase, atunci înseamnă că această credință personală nu poate să vină din afară, ci din înăuntrul unei persoane...

 

uploaded: 05. 06 2013

read more

 

 

Isus (Iisus) Fiul lui Dumnezeu

  

   Toate Bisericile instituționale, inclusiv marile mișcări evanghelice din Vestul Europei, care se manifestă în prezent, au construit și continuă să prezinte o imagine ciudată a lui Dumnezeu. El este considerat a fi o entitate, asemănătoare cu omul, pentru că oamenii au fost creați după chipul și asemănarea Lui și care are toate trăsăturile omului, dar absolutizate...

 

uploaded: 05. 06 2013

read more

 

 

Isus (Iisus) Hristos nu este Singurul nascut din Tatal

  

   

Iată mai jos câteva texte biblice, dintre care unele se contrazic doar aparent între ele, dar și texte între care există contradicții reale, care influențează câteodată decisiv modul de înțelegere a învățăturilor lui Isus (Iisus). Un prim grup de texte din N.T. afirmă că Dumnezeu are un singur Fiu și un al doilea grup afirmă că El are mai mulți fii și fiice. Aceasta nu este decât o contradicție ...

 

uploaded: 05. 06 2013

read more

 

Raspuns la mesajul unui pastor

  

   

Una este ceea ce a învățat Isus (Iisus) pe oameni și alta este ceea ce au făcut oamenii din învățătura Lui, inclusiv ceea ce au făcut oamenii din învățăturile apostolului Pavel. Eu fac o deosebire netă între învățătura curată a lui Isus (Iisus), ...

...

 

uploaded: 05. 06 2013

read more

 

 

Numai Dumnezeu iarta pacatele

  

   

În ceea ce priveşte problema puterii oamenilor de a ierta păcatele altor oameni, N.T. ne furnizează două relatări foarte diferite. Una dintre acestea se află în evanghelia după Matei în cap. 16, iar ceea de a două se găseşte în Evanghelia după Ioan, la cap. 20. Iată ce ne spune textul din Matei...

...

 

uploaded: 07. 05 2013

read more

 

Biblia și inspirația divină

  

   Este vreo diferenţă între faptul că textele N.T. doar conţin inspiraţia lui Dumnezeu sau că ele sunt în totalitate ‚insuflate’ de Dumnezeu? Există o mare diferenţă. Dacă textele sunt ‚insuflate,’ această înseamnă că alegerea...

 

uploaded: 07. 05 2013

read more

 

Biserica și sfințenia

  

   Dumnezeu ne face liberi dar instituţiile bisericeşti ne judecă această libertate....

 

uploaded: 07. 05 2013

read more

 

Despre cine poartă semnul fiarei 666

  

   Semnul fiarei 666 nu este doar un cip, implantat la fiecare cetăţean de pe planetă, poate fi şi acesta parte dintr-o etapă; semnul fiarei 666 reprezintă în esenţă impunerea autorităţii umane ...

 

uploaded: 07. 05 2013

read more

 

Despre cum ne iubeşte Dumnezeu

  

   Unii Creştini sunt ca nişte baloane cu aer. Se înalţă spre înălţimi dar înăuntru lor este numai aer. Susţin cu tărie Biblia dar nu ştiu nimic despre felul în care a fost scrisă., ...

 

uploaded: 07. 05 2013

read more

 

Despre esenţa credinţei creştine

  

   Eu cred că N.T. are un spirit al său. Întrebarea este: „Care este esenţa creştinismului, resorturile sale adânci, sensurile sale intime?” Cred că Biblia ne spune că ne este deschisă calea pentru a deveni fiinţe evoluate spiritual, ...

 

uploaded: 07. 05 2013

read more

 

Iesirea din Babilon

  

   Eu nu vă spun să nu mergeţi în adunările voastre sau în Bisericile voastre locale, eu vă spun mergeţi dar priviţi-le cu alţi ochi, adică cu ochi duhovniceşti, nu doar lumeşti. Nu vă părăsiţi adunările voastre este un îndemn biblic, dar va veni o vreme când...

 

uploaded: 07. 05 2013

read more

 

 

Imaginea lui Isus (Iisus) Hristos modificată de instituţiile bisericeşti

  

    Bisericile instituţionale au creat imaginea unui Isus (Iisus) (IIsus (Iisus)) Hristos, care este Domn şi Stăpânitor, într-un mod în care conducătorii politici ai acestei lumi sunt domni şi stăpânitori. Nu există dovezi biblice care să susţină această versiune, ...

 

uploaded: 07. 05 2013

read more

 

 

Infailibilitatea Bibliei

  

    Cuvântul lui Dumnezeu este scris cu sângele lui Isus (Iisus) în inimile noastre. Nici o carte din lume nu este infailibilă, adică fără greşeală, nici chiar Biblia. Nici un om pe lume nu este infailibil...

 

uploaded: 07. 05 2013

read more

 

 

Instituție bisericească și comunitate creștină

  

    Prin „instituţie bisericească,” sau „Biserică instituţională” eu nu acuz şi nu condamn colectivităţile creştine. Eu critic sistemul prin care, în baza unor reguli şi tradiţii pur umane...

 

uploaded: 07. 05 2013

read more

 

 

Icoane adevărate şi icoane false

  

    Icoanele adevărate şi vii sunt fiinţele noastre interioare, atunci când sunt schimbate după chipul şi asemănarea lui Dumnezeu, prin naşterea din nou...

 

uploaded: 07. 05 2013

read more

 

 

Învăţăturile lui Isus (Iisus)

  

    Isus (Iisus) a cerut tuturor ucenicilor săi, bărbaţi şi femei, tuturor celor care îl urmau şi se considerau ucenicii Lui, să iubească pe cei, pe care îi considerau fraţi şi surori,

 

uploaded: 07. 05 2013

read more

 

 

Învăţăturile lui Isus (Iisus) şi învăţăturile apostolului Pavel

  

    Apostolul Pavel nu a fost un eretic, a fost o persoană care a influenţat, mai mult decât oricine dezvoltarea Creştinismului, spre bine şi spre rău. ...

 

uploaded: 07. 05 2013

read more

 

Suntem împreună lucrători cu Dumnezeu

  

    Nu am nici o teamă că fac greșeli în ceea ce scriu, dar fac tot posibilul să nu fac nici-o greșeală, pe baza luminii pe care o primesc, la fel ca orice Creștin, de la Dumnezeu și de asemenea pe baza unei bune documentări în materia la care mă refer. De ce nu îmi este teamă ca făcând anumite greșeli voi induce...

 

uploaded: 24. 04 2013

read more

 

Biblia și Isus (Iisus)

  

    N.T. este o culegere de cărți care cuprind în ele descrierea unei Persoane, nu a unei doctrine. Această culegere de cărți nu ne învață propriu zis ce să facem, ca să fi mântuiți, ci doar ne prezintă felul de a fi, caracterul ...

 

uploaded: 24. 04 2013

read more

 

Dumnezeu este dragoste

  

    Dacă ar fi să îmi conduc opțiunile după imaginea despre Dumnezeu, pe care o creează Bisericile instituționale aș renunța la Creștinism. Care este explicația pentru o astfel de decizie potențială?  ...

 

uploaded: 24. 04 2013

read more

 

Unde sunt doi sau trei adunați în numele lui Isus (Iisus)

  

    Ce este Biserica? Unde sunt doi sau trei, adunați în numele lui Hristos acolo este și El. (Matei 18; 20) Adunați în numele lui Hristos, înseamnă de fapt adunați în Duhul lui Hristos,  ...

 

uploaded: 24. 04 2013

read more

 

Instituția Bisericii

  

    Ce sunt instituțiile bisericești? Mai întâi trebuie clarificată problema de a stabili ce sunt instituțiile în general și după aceea de a vedea ce specific au instituțiile bisericești. Instituțiile sunt organe ...

 

uploaded: 12. 04 2013

read more

 

De asemenea este scris

  

    Mulți predicatori spun oamenilor doar ce vor aceștia să audă, pentru ca în felul acesta să devină cunoscuți și apreciați. Ei știu ce așteaptă oamenii de la ei și vorbesc în așa fel încât să câștige notorietate, cu orice preț. Ei nu fac decât să folosească vechiile clișee și tradiții omenești cu care sunt obișnuiți...

 

uploaded: 28. 03 2013

read more

 

Dumnezeu locuieşte în noi (cu extrase din versiunea ortodoxă a Bibliei)

  

    În credinţa creştină aspectul individual trebuie să aibă prioritate asupra aspectului social, de comunitate. Mai întâi trebuie să fim în legătură cu Dumnezeu, chemați de El şi numai după aceia putem să manifestăm ceea ce suntem. Cu alte cuvinte, dacă Dumnezeu nu locuiește în noi, nu putem să avem relații creștinești autentice...

 

uploaded: 28. 03 2013

read more

 

Comerțul cu suflete

  

    Este o greșeală să credem că există unele doctrine, bune și că altele sunt greșite. Confesiunile Neo-protestante nu au doctrine mai bune decât Biserica instituțională Ortodoxă, decât cea Romano Catolică, sau decît cele Protestante sau Reformate. Neo-protestanții se mândresc că ei nu se închină la idoli, dar cine se închină în prezența unei imagini a lui Isus (Iisus)...

 

uploaded: 28. 03 2013

read more

 

Isus (Iisus) modelul nostru de credință

  

    Este o greșeală să credem că există unele doctrine, bune și că altele sunt greșite. Confesiunile Neo-protestante nu au doctrine mai bune decât Biserica instituțională Ortodoxă, decât cea Romano Catolică, sau decît cele Protestante sau Reformate. ...

 

uploaded: 28. 03 2013

read more

 

 

Păcatele cu voie și jertfa lui Isus (Iisus) partea a III a (Biblia Cornilescu)

  

    În V.T. existau două feluri de greșeli sau păcate, pe care o persoană le putea săvârși înaintea lui Dumnezeu și acestea erau păcatele cu voie și păcatele fără voie. Pentru primele nu exista nici o șansă de iertare și cel sau cea care le săvârșea era imediat condamnat la moarte pe mărturia a doi sau trei martori...

 

uploaded: 28. 03 2013

read more

 

 

Să nu părăsiți adunările voastre

  

    Să nu părăsiți adunările voastre, cum au unii obiceiul să facă este un verset care conține un mesaj complex. Ce a vrut să ne spună autorul epistolei către Evrei, prin acest verset?...

 

uploaded: 28. 03 2013

read more

 

Puterea de a lega și dezlega păcatele II (Biblia Cornilescu)

  

    Întrucât în articolul anterior am afirmat că există contradicții între două texte biblice doresc să dezvolt acest subiect și să analizez și o altă posibilă interpretare. În ceea ce privește autoritatea de a lega și dezlega păcatele, în N.T. ne sunt oferite două texte diferite, în legătură cu acela sau aceia...

 

uploaded: 08. 03 2013

read more

 

 

Puterea de a lega și dezlega păcatele I (Biblia Cornilescu)

  

    În ceea ce priveşte problema puterii oamenilor de a ierta păcatele altor oameni, N.T. ne furnizează două relatări foarte diferite și aflate în contradicție, una cu cealaltă. Una dintre acestea se află în evanghelia după Matei în cap. 16, iar ceea de a două se găseşte în Evanghelia după Ioan, la cap. 20. Iată ce ne spune textul din Matei:

 

uploaded: 08. 03 2013

read more

 

 

Dumnezeu ne învață direct toate lucrurile (Biblia Cornilescu)

  

Ori ne spune Dumnezeu direct, în conștiință, ce trebuie să facem, ca să fim mântuiți, ori ne spun Bisericile instituționale. Dumnezeu ne spune să iubim, Bisericile instituționale ne spun să ne supunem unor reguli stricte și să ne supunem chiar lor....

 

uploaded: 08. 03 2013

read more

 

 

Trebuie să ascultăm mai mult de Dumnezeu (Biblia Cornilescu) 

  

La prima vedere cele două texte sunt deplin concordante, dar nu este așa. Pavel ne îndeamnă către un anumit fel de compromis, dar Petru și apostolii ceilalți considerau că trebuie să ascultăm mai mult de Dumnezeu, decât de oameni. . ...

 

uploaded: 08. 03 2013

read more

 

 

În dragoste nu este frică (extrase din Biblia Cornilescu)

 

   Una este să îți fie frică de mânia lui Dumnezeu și cu totul altceva este ”frica iubirii,” adică să fi atent și grijului să nu greșești față de Acela pe care îl iubești. Cu alte cuvinte, acela sau acea care iubește cu adevărat are o grijă deosebită . ...

 

uploaded: 08. 03 201

read more

 

 

Păcatele cu voia și jertfa lui Isus (Iisus) II (extrase Biblia Cornilescu)

 

   Care este contextul în care ne spune Pavel că nu mai există jertfă pentru păcate, pentru cei care păcătuiesc cu voia, în epistola către Evrei cap. 10, vers. 26? În primul rând, Pavel le scria Evreilor și se referea la inutilitatea practicării jertfelor din V.T. ...

 

uploaded: 08..3 2013

read more

 

Pocăință și Biserica adevărată (cu extrase din Biblia Cornilescu)

 

   Bisericile instituţionale sunt nişte verigi intermediare, între noi şi Dumnezeu. Nu avem nevoie de instituţii bisericeşti, de dogme şi doctrine obligatorii, pentru a fi credincioşi. Nu mă refer desigur la desființarea comunităților creștine, nici pe departe...

 

uploaded: 23. 02 2013

read more

 

Fiara își arată colții (extrase Biblia ortodoxă)

 

Instituția bisericească își vădește adevăratul caracter și prin modul în care gestionează ultimul drum, în această viață, al oamenilor. Cei care sunt înmormântați în cimitire private, nu au dreptul la o slujbă religioasă, din partea Bisericii instituționale ortodoxe. ...

 

uploaded: 23. 02 2013

read more

 

Biserica Spirituală Unică și Martorii lui Iehova

 

Există o deosebire fundamentală, în problema Trinității, între Biserica Spirituală Unică și Martorii lui Iehova. Cei din urmă, sunt o instituție bisericească, care susține o anumită doctrină, cu privire la Trinitate. Biserica Spirituală Unică lasă deschisă...

 

uploaded: 23. 02 2013

read more

 

Păcatele cu voia și jertfa lui Isus (Iisus) (extrase Biblia Cornilescu)

 

Dintr-un singur text biblic, înțeles greșit și în afara contextului său s-a creat o doctrină care are menirea să descurajeze pe credincioși și să îi facă dependenți de Bisericile instituționale. Nici un text biblic nu trebuie înțeles singur, izolat,...

 

uploaded: 23. 02 2013

read more

 

Dragostea este împlinirea Legii

 

Ori ne spune Dumnezeu direct, în conștiință, ce trebuie să facem, ca să fim mântuiți, ori ne spun Bisericile instituționale ce trebuie să realizăm pentru mântuire. Dacă învățătura despre mântuire vine din interior, de ce mai trebuie să vină din afară?...

 

uploaded: 12. 02 2013

read more

 

 

Hristos în noi nădejdea slavei

 

Îl cunoaştem pe Dumnezeu, atunci şi numai atunci când locuieşte în noi. Când El locuieşte în noi îl cunoaştem pe El ca într-o oglindă, atunci când ne cunoaştem pe noi înşine. Experienţa noastră personală este experienţa noastră cu Dumnezeu şi fiecare zi scursă înseamnă o mai bună cunoaştere a Lui...

 

uploaded: 12. 02 2013

read more

 

 

Să nu ne lăsăm înşelaţi!

 

Instituţiile bisericeşti sunt o imagine deformată şi prin urmare înşelătoare a Împărăţiei lui Dumnezeu. Nimic din cea ce este pe pământ nu va mai fi în Ceruri, în afara celor mântuiţi, dar şi aceştia vor fi schimbaţi. În Împărăţia lui Dumnezeu nu va mai exista aceeaşi organizare ca cea existentă ...

 

uploaded: 12. 02 2013

read more

 

 

Întâlneşte-l pe Isus (Iisus)

 

Nu trebuie să mergi la Ierusalim, la sfântul mormânt pentru asta. Acolo vei vedea doar mormântul gol, dar Isus (Iisus) a înviat şi nu îl găseşti acolo. Isus (Iisus) este la uşa ta şi bate. Dacă îi deschizi El pătrunde în fiinţa ta şi va locui cu tine în veci...

 

uploaded: 12. 02 2013

read more

 

 

Dumnezeu locuieşte în noi (cu extrase din versiunea ortodoxă a Bibliei)

 

În credinţa creştină aspectul individual trebuie să aibă prioritate asupra aspectului social, de comunitate. Mai întâi trebuie să fim în legătură cu Dumnezeu, chemați de El şi numai după aceia putem să manifestăm ceea ce suntem. Cu alte cuvinte, dacă Dumnezeu nu locuiește în noi...

 

uploaded: 30. 01 2013

read more

 

Dumnezeu este Tatăl fiecărui credincios în parte (cu extrase din Biblia ortodoxă)

 

Instituţiile bisericeşti ne impun ce trebuie să credem şi ce trebuie să facem sau să nu facem, ca şi cum ele ar fi tutorii sau curatorii noştri spirituali. Ele sunt falşi tutori, falşi curatori şi falşi părinţi, deoarece fiecare om, care trăieşte pe pământ are dreptul să aibă ca Tată pe Dumnezeu...

 

uploaded: 30. 01 2013

read more

 

Adevărata practică a Creştinismului (cu extrase din traducerea Cornilescu a Bibliei)

 

Practica Creştinismului nu constă în principal în a ne duce duminica la adunările creştine şi de a participa la slujbe sau la spectacole şi festivităţi prin care îi dăm recunoaşterea lui Dumnezeu...

 

uploaded: 30. 01 2013

read more

 

Cine ne-a văzut pe noi l-a văzut pe IIsus (Iisus)

 

Din nefericire oamenii l-au transformat pe IIsus (Iisus) Hristos într-un idol. El este prezentat ca fiind întruchiparea unui ideal la care este foarte greu, dacă nu chiar imposibil, de ajuns...

 

uploaded: 30. 01 2013

read more

 

IIsus (Iisus) Apa vieţii şi Boboteaza

 

Oare a bea din Apa vieţii care este IIsus (Iisus) şi a bea din apa care este agiasma mare este acelaşi lucru? Eu afirm că nu este, deoarece Apa vie, care este IIsus (Iisus) se transformă într-un izvor de apă vie...

 

uploaded: 07. 01 2013

read more

 

Război cu Isus (Iisus)

 

De unde absurditatea că cenuşa şi pământul, adică solul, sunt două substanţe calitativ diferite? Dacă luăm un pumn de cenuşă şi îl amestecăm cu pământ prelevat din sol vom vedea că ele devin o combinaţie uniformă...

 

uploaded: 07. 01 2013

read more

 

Veşnicia vieţii şi moartea trupului biologic

 

Indiferent dacă în momentul înmormântării noastre se face sau nu o slujbă religioasă destinul nostru veşnic este acelaşi. Suntem judecaţi de Dumnezeu după ceea ce suntem, adică am ajuns să fim, în timpul vieţii noastre pe pământ şi nicidecum după ceea ce pot face Bisericile instituţionale pentru noi...

 

uploaded: 07. 01 2013

read more

 

Isus (Iisus) ne mântuieşte

 

Nici un om şi nici o instituţie bisericească nu are monopolul mântuirii. Isus (Iisus) este singurul Mântuitor. Nu este greşit să îl urmezi pe Isus (Iisus), fiind într-un cult, este chiar foarte, foarte, foarte bine. La un moment dat...

 

uploaded: 07. 01 2013

read more

 

Vehicule ale păcatului şi morţii ( cu extrase din traducerea ortodoxă a Bibliei)

 

În zilele noastre instituţiile bisericeşti îndeplinesc aceeaşi funcţie, ca şi Legea în V.T. Prin regulile şi tradiţiile lor, în loc să se producă o creştere spirituală a membrilor lor, în realitate se înmulţeşte păcatul. Bisericile instituţionale...

 

uploaded: 07. 01 2013

read more

 

Vehicule ale păcatului şi morţii ( cu extrase din traducerea Cornilescu a Bibliei)

 

În zilele noastre instituţiile bisericeşti îndeplinesc aceeaşi funcţie, ca şi Legea în V.T. Prin regulile şi tradiţiile lor, în loc să se producă o creştere spirituală a membrilor lor, în realitate se înmulţeşte păcatul. Bisericile instituţionale ...

 

uploaded: 07. 01 2013

read more

 

Isus (Iisus) Lumina din noi

 

Dumnezeu trimite oamenii Săi ca prin ei să răspândească lumina. Totuşi pentru aceia care vor să doarmă, lumina îi oboseşte şi vor să o stingă. Pentru aceia pe care îi deranjează lumina şi vor să doarmă, eu le urez somn uşor ...

uploaded: 07. 01 2013

read more

 

Adevărata Biserică a lui Dumnezeu şi viitorul

 

Adevărata Biserică a lui Dumnezeu este una singură şi se află într-o perfectă unitate spirituală, între membrii ei şi cu Dumnezeu. Multitudinea de Biserici instituţionale sunt o imagine falsă a lui Dumnezeu şi a Bisericii adevărate...

 

uploaded: 07. 01 2013

read more

 

Trebuie să ascultăm mai mult de Dumnezeu decât de oameni

 

Capul unui om spiritual, este spiritul care locuieşte în el sau în ea. Capul unui Creştin trebuie să fie Duhul Sfânt al lui Dumnezeu, care este şi Duhul lui Hristos, după cum ne învaţă N.T. (Romani 8; 9) ...

 

uploaded: 07. 01 2013

read more

 

Facă-se doar voia lui Dumnezeu pe pământ

 

Directivele date în epistolele către Timotei nu aparţin lui Pavel, căci este de acum de notorietate că nu el a scris aceste epistole. Sunt scrise de altcineva şi prezentate sub pseudonimul Pavel. ...

 

uploaded: 07. 01 2013

read more

 

Locul unde se evanghelizează

 

Femeile fac tot timpul muncă de evanghelizare. Care este deosebirea între a învăţa pe cineva pe stradă, la piaţă sau la locul de muncă, despre Dumnezeu şi a învăţa aceleaşi persoane într-o clădire, ...

 

uploaded: 07. 01 2013

read more

 

Sfinţii la a doua venire a lui Isus (Iisus)

 

Ce se înţelege prin rămăşiţă, adică cei sfinţi, care vor rezista până la urmă şi care vor fi salvaţi, cu ocazia celei de a doua reveniri a lui Isus (Iisus)? Textul din cartea Apocalipsa lui Ioan este foarte clar:...

 

 

uploaded: 14.12 2012

read more

 

Naşterea din nou

 

       Fiecare credincios trebuie să fie născut din nou, în mod personal şi nu doar sfinţii din calendar, în caz contrar nu are nici o şansă pentru a fi mântuit şi a locui cu Dumnezeu în Împărăţia Sa, pentru veşnicie....

 

uploaded: 14.12 2012

read more

 

Mai rău ca mormintele

 

       Destule persoane din România obişnuiesc să meargă la cimitirul Belu Catolic, din Bucureşti pentru a se ruga în jurul unui grup de 9 morminte, care mărturisesc ei că îi ajută şi că urmare a rugăciunilor lor li se împlinesc dorinţele....

 

uploaded: 14.12 2012

read more

 

Doctrinele religioase creştine şi primele Biserici

 

       Primele comunităţi creştine nu aveau o doctrină obligatorie, fixă şi determinată. Erau conduse direct de Duhul Sfânt şi nu indirect prin intermediul funcţionarilor religioşi, care pretind că ştiu cel mai bine, toate lucrurile, legate de Dumnezeu...

 

uploaded: 14.12 2012

read more

 

Interpretarea Bibliei

 

       Biblia nu se poate înţelege corect, dacă lăsăm pe din afară câte un verset, de care nu vrem să ţinem cont şi despre care nu se vorbeşte niciodată, în adunările creştine. De exemplu, ce a vrut apostolul Pavel să spună când a făcut afirmaţia...

 

uploaded: 14.12 2012

read more

 

Responsabilitate creştină

 

     În societate, femeile au un rol deosebit de important, fiind câteodată chiar şi şefi de stat. În viaţa profesională femeile îndeplinesc şi funcţiile cele mai complexe şi grele, fiind mecanici, constructori, poliţiste, judecători,...

 

uploaded: 14.12 2012

read more

 

Autoritatea religioasă

 

Autoritatea spirituală impusă asupra conştiinţelor noastre este o construcţie artificială şi falsă. Instituţiile bisericeşti îşi bazează autoritatea asupra noastră pe o interpretare total greşită a învăţăturilor lui Isus (Iisus). El nu a făcut nici o diferenţă între oameni, atunci când le-a cerut să se iubească unii pe alţii, aşa cum iubeşte El....

 

uploaded: 05.12 2012

read more

 

Ordinea Creaţiei

 

Întrucât s-a adus ca şi un contra argument la un articol al meu ideea că superioritatea bărbatului asupra femeii se bazează pe ordinea creaţiei, mă simt dator să răspund la aceasta. Se pare că în cartea Geneza a Bibliei scrie că mai întâi a fost creat bărbatul şi după aceea femeia şi din acest motiv bărbatul ar avea întâietate, faţă de femeie. ...

 

uploaded: 05.12 2012

read more

 

"Hrană tare" şi "lapte" în Creştimism

 

Bisericile instituţionale sunt obligate să servească mai mult ‚lapte,’ decât hrană tare, deoarece în mijlocul lor sunt mulţi Creştini „lumeşti,” care înţeleg numai de ordine şi disciplină, de autoritatea impusă asupra lor, decât de glasul lui Dumnezeu, care vorbeşte în propria conştiinţă, a celui născut din nou. În N.T. există şi hrană tare şi doresc...

 

uploaded: 05.12 2012

read more

 

O Persoană nu o doctrină

 

Atât eu cât şi reprezentanţii Bisericii instituţionale Adventiste de ziua a 7 a, avem acelaşi scop şi anume încercăm să avertizăm omenirea asupra pericolele viitoare, care planează asupra sa şi care sunt descrise în cartea Apocalipsa lui Ioan, ultima carte a Bibliei. Diferenţa între noi este de viziune asupra Bibliei şi desigur şi asupra viitorului...

 

uploaded: 05.12 2012

read more

 

În Împărăţia lui Dumnezeu nu se va ţine o zi de odihnă

 

Adventiştii de ziua a 7 a susţin că este necesar să ţinem o zi de odihnă şi aceasta trebuie să fie sâmbăta, în caz contrar nu putem să fim mântuiţi. Aşa au fost învăţaţi de Elen G. White şi aşa, cred ei că trebuie să fie...

 

uploaded: 01.12 2012

read more

 

Despre Sabat şi semnificaţia sa

 

Adventiştii de ziua a 7 a susţin că este necesar să ţinem o zi de odihnă şi aceasta trebuie să fie sâmbăta, în caz contrar nu putem să fim mântuiţi. Aşa au fost învăţaţi de Elen G. White şi aşa, cred ei că trebuie să fie...

 

uploaded: 01.12 2012

read more

 

Adventiştii de ziua a 7 şi miezul doctrinei lor

 

Nu există nici o dovadă în Biblie că primii Creştini dintre neamuri considerau ţinerea unei anumite zile de odihnă ca fiind obligatorie. Primii Creştini, care erau Evrei convertiţi, continuau să respecte sabatul şi alte obiceiuri evreieşti. Pentru Creştinii dintre neamuri lucrurile nu erau atât de clare...

 

uploaded: 01.12 2012

read more

 

Adventiştii de ziua a 7 a şi Isus (Iisus) 

 

Adventiştii sunt Evreii Noului Testament. La fel ca şi Evreii Vechiului Testament ei îl răstignesc, pentru a doua oară, pe Isus (Iisus). Evreii V.T. au răstignit trupul lui Isus (Iisus) şi Adventiştii de ziua a 7 a răstignesc Duhul lui Isus (Iisus). Cum se întâmplă acest lucru? ...

 

uploaded: 01.12 2012

read more

 

Fecioara şi "curva" cea mare

 

Când va reveni pe norii cerului, în glorie şi slavă, împreună cu sfinţii îngeri, Isus (Iisus) va răpi la cer pe toţi cei care sunt ai Lui, un singur popor, indiferent de confesiunea creştină la care aceştia vor fi aparţinând. Isus (Iisus) nu îi va întreba dacă au fost Ortodocşi, Romano sau Greco Catolici, Reformaţi, Protestanţi sau Neo-protestanţi...

 

uploaded: 26.11 2012

read more

 

Argumente şi tradiţie

 

În toată lumea aceasta numai Româncele şi Rusoaicele poartă batic şi stau deoparte în Biserici şi rezultatele se văd, adică mult formalism şi puţină spiritualitate. Oare toată femeile din lume sunt "rătăcite" şi numai Româncele şi Rusoaicele  practică corect Creştinismul?...

 

uploaded: 26.11 2012

read more

 

Inconsecvenţă şi ipocrizie

 

Este necesar ca, fiecare din noi, să stabilim propria noastră relaţie personală cu Dumnezeu. Nici chiar Biblia nu poate fi înţeleasă, în spiritul ei, de către aceia care nu au Duhul lui Cristos. În mod special, scrierile N.T. nu pot fi înţelese cu o înţelepciune omenească, căci ele trebuiesc judecate duhovnicesc. (1 Corinteni 2; 12-13)...

 

uploaded: 26.11 2012

read more

 

Despre locul şi rolul femeilor creştine

 

Întrebarea legitimă care se pune este următoarea: Pot femeile să fie mântuite chiar dacă nu nasc fi? De exemplu, în cazul femeilor care nu se căsătoresc şi deci nu nasc copii, al acelora care sunt căsătorite, dar nasc numai fete, sau nasc un singur fiu, deci nu fii la plural, ci un fiu, în cazul femeilor, care deşi sunt căsătorite nu pot să nască din motive medicale etc., pot femeile să fie mântuite?...

 

uploaded: 26.11 2012

read more

 

Spiritele nu au gen

 

Dumnezeu nu dă 'slujbe' diferite în adunările creştine, unele pentru bărbaţi şi altele pentru femei, ci oamenii care le organizează, repartizează funcţiunile, în acest mod. Dumnezeu dă Duhul Sfânt la oameni, fără deosebire de gen. După părerea mea, nu se poate demonstra că lucrurile stau altfel şi că darurile Duhului Sfânt sunt distribuite ţinând cont de genul persoanei. Unde scrie acest lucru?...

 

uploaded: 26.11 2012

read more

 

 

Dublu standard

 

Pavel prezintă un dublu standard. După ce se luptă, în mai toate epistolele sale, cu Legea, afirmând că nu prin Lege suntem mântuiţi, ci prin credinţă, atunci când este vorba despre femei, se răzgândeşte şi orice argument este bun, pentru a reduce femeile la tăcere, chiar şi acela care este dedus din Lege. Cum adică?...

 

uploaded: 26.11 2012

read more

 

Principiul fundamental al Creştinismului

 

Biblia este mai greu de înţeles atunci când anumite texte se contrazic între ele. De exemplu: "Toţi care aţi fost botezaţi pentru Cristos, v-aţi îmbrăcat cu Cristos. Nu mai este nici Iudeu, nici Grec; nu mai este nici rob nici slobod; nu mai este nici parte bărbătească, nici parte femeiască, fiindcă toţi sunteţi una în Cristos Isus (Iisus). (Galateni 3; 27-28)...

 

uploaded: 26.11 2012

read more

 

Instituţiile bisericeşti construiesc o pavăză falsă

 

Instituţiile bisericeşti sunt forma prin care spiritualitatea creştină s-a adaptat şi se adaptează la lume. Ele au fost mai întâi de toate „braţul înarmat” al Creştinilor, protecţia lor, după ce iniţial au fost persecutaţi pe nedrept în timpul diferitelor perioade de persecuţie, din Imperiul Roman...

 

uploaded: 26.11 2012

read more

 

 

 Locul unde se poate vedea şi simţi adevăratul Creştinism

 

Atunci când intrăm într-o organizaţie religioasă, am dori să vedem ceva din practica învăţăturii lui Isus (Iisus) şi, de cele mai multe ori nu vedem. De ce? Deoarece instituţiile bisericeşti nu aplică în organizarea şi funcţionarea lor învăţăturile lui Isus (Iisus). Cel mai mare nu este cel mai mic şi Creştinii din acel loc nu sunt gata să îşi dea viaţa unii pentru alţii...

 

uploaded: 26.11 2012

read more

 

Relaţia personală cu Dumnezeu

 

Este necesar ca, fiecare din noi, să stabilim propria noastră relaţie personală cu Dumnezeu. Nici chiar Biblia nu poate fi înţeleasă, în spiritul ei, de către aceia care nu au Duhul lui Cristos. În mod special, scrierile N.T. nu pot fi înţelese cu o înţelepciune omenească, căci ele trebuiesc judecate duhovnicesc. (1 Corinteni 2; 12-13)...

 

uploaded: ed: 20.11 2012

read more

 

"Piatra" fundamentală a Bisericii Unice şi "pietrele" instituţiei bisericeşti

 

Există o discrepanţă între evanghelii cu privire la momentul în care ni se spune că Isus (Iisus) l-a numit Petru, adică piatră sau stâncă, pe Simon, ucenicul Lui. În Ioan 1; 42 ni se spune că Isus (Iisus) l-a numit pe Simon cu numele Petru (Cephas sau Chifa), de origine aramaică, unde este Kepha, atunci când l-a întâlnit prima dată...

 

uploaded: 19.11 2012

read more

 

Piatra din capul unghiului este Isus (Iisus) şi nu Petru

 

Nu este Petru piatra de temelie a Bisericii, ci Duhul Sfânt care l-a animat pe Petru atunci când a spus: Tu eşti Cristosul, Fiul Dumnezeului Celui viu. Piatra din capul unghiului, pe care stă Biserica lui Dumnezeu este Isus (Iisus) şi nu Petru...

 

uploaded: 15.11 2012

read more

 

Ce "este scris" că a spus Isus (Iisus) şi ce a spus El în realitate

 

Există destule lucruri scrise în N.T., dar care nu sunt spuse de către Isus (Iisus), exact aşa cum sunt consemnate, cu o precizie ‚matematică.’ În vremea aceea nu existau reportofoane şi nu se luau notiţe. Se susţine teza că Duhul Sfânt a dictat scriitorilor N.T. întâmplările...

 

uploaded: 09.11 2012

read more

 

Împotriva religiei şi pentru Isus (Iisus)

 

Nu se poate afirma că suntem împotriva religiei atâta vreme cât nu suntem şi împotriva celor care promovează şi susţin religia, adică împotriva instituţiilor bisericeşti. Ce sunt instituţiile bisericeşti se poate vedea bine în cartea pe care o găsiţi pe websitul www.bisericaspiritualaunica.com...

 

uploaded: 03.11 2012

read more

 

Isus (Iisus) şi instituţiile bisericeşti

 

Nu am găsit nicăieri în Biblie demonstraţia faptului că Isus (Iisus) a dorit să iniţieze o instituţie bisericească, o organizaţie stabilă pe care să o numească Biserica Sa. Isus (Iisus) a dorit şi doreşte să aducă Împărăţia lui Dumnezeu pe pământ...

 

uploaded: 26.10 2012

read more

 

Dragostea de natură divină exclude autoritatea instituţională

 

Acolo unde este autoritate între oameni, acolo este Satana. Principiile satanice presupun tocmai dorinţa de a exercita o autoritate impusă, în probleme spirituale. Atunci cât cei mai mulţi doresc să dobândească această putere, această autoritate, atunci se naşte lupta şi de aici se dezvoltă principiile satanice....

 

uploaded: 15.10 2012

read more

 

Ce se poate reproşa instituţiilor bisericeşti?

 

Ele nu arată imaginea lui Dumnezeu, ci imaginea lumii. Ierarhia pe care o desfăşoară acestea nu este modul de organizare al Împărăţiei Cerurilor. În Împărăţia lui Dumnezeu, cel mai mic este cel mai mare şi cel care doreşte să fie cel mai mare trebuie să fie slujitorul tuturor. (Matei 23; 11)...

 

uploaded: 06.10 2012

read more

 

Instituţiile bisericeşti şi noi

 

Participarea la activitatea instituţiilor bisericeşti este doar o etapă în parcursul nostru spiritual şi nu cea mai importantă. Facem parte cu toţii, la începutul drumului nostru în credinţa creştină, din una sau din altă instituţie bisericească...

 

uploaded: 29.09 2012

read more

 

 

Instituţiile bisericeşti şi fiara din Cartea Apocalipsa lui Ioan

 

   Eu nu vă spun să nu mergeţi în adunările voastre sau în Bisericile voastre locale, eu vă spun mergeţi dar priviţi-le cu alţi ochi, adică cu ochi duhovniceşti, nu doar lumeşti....

 

uploaded: 29.09 2012

read more

 

 

Model de funcţionare a primelor comunităţi creştine

 

  Deosebirea dintre Creştinismul ne instituţional şi cel instituţional, dintre Bisericile apostolice timpurii şi Biserica instituţională apărută, după ce Creştinismul a devenit religie oficială a Imperiului Roman, constă în aceea că în primele Biserici creştine, elementul spiritual era mult mai prezent...

 

uploaded: 25.09 2012

read more

 

 

Isus (Iisus) şi religia organizată

 

Dacă ar fi vrut, Isus (Iisus) ar fi putut evita orice controversă, pe care a avut-o cu instituţia religioasă ebraică. De exemplu, El ar fi putut să aştepte până duminică sau luni, pentru a vindeca pe bolnavi şi în felul acesta ar fi evitat să fie acuzat de încălcarea Sabatului....

 

uploaded: 16.08 2012

read more

 

 

Din nou despre inspitaţia textelor Bibliei

 

Deoarece am abordat tematica inspiraţiei textelor Bibliei şi în special a N.T. am să dezvolt această temă, de data aceasta folosind cât mai multe materiale bibliografice, care să poată să fie consultante şi de cititori. Acest lucru mi se pare necesar, pentru a elimina orice confuzie...

 

uploaded: 04.08 2012

read more

 

 

Despre cât de multă inspiraţie conţin textele Noului Testament - continuare

 

Pentru a fi mai bine înţeles, este indicat ca mesajul de faţă să fie citit ca o continuare a unui alt mesaj intitulat „Despre cât de multă inspiraţie conţin textele Noului Testament” şi care se află deja publicat pe site-ul www.bisericaspiritualaunica.com Departe de mine intenţia de a susţine că textele N.T., nu conţin inspiraţia lui Dumnezeu...

uploaded: 19.07 2012

read more

 

 

Despre cât de multă inspiraţie conţin textele Noului Testament

 

   "Toată Scriptura este insuflată de Dumnezeu şi de folos ca să înveţe, să mustre, să îndrepte, să dea înţelepciune în neprihănire, pentru ca omul lui Dumnezeu să fie desăvârşit şi cu totul destoinic pentru orice lucrare bună.” (2 Timotei 3; 16-17) Problema este că acest text, care este cuprins în N.T., mărturiseşte despre sine însuşi că este insuflat de Dumnezeu...

 

uploaded: 11.07 2012

read more

 

 

Mesaj al autorului:  Cum putem să schimbăm ceva esenţial în România?

 

   Misionarismul actual în România este dictat de raţiuni instituţionale şi nu de o reală grijă faţă de viitorul veşnic al oamenilor. Persoane izolate sunt rupte de Biserica instituţională Ortodoxă, Romano Catolică, sau Greco Catolică şi sunt convinse că trebuie să se boteze în apă când sunt mature, deoarece botezul lor s-a făcut în lipsa unei decizii personale, bazată pe discernământul personal. ....

 

uploaded: 11.07 2012

read more

 

Intoleranţa religioasă în Creştinism

 

   Eu nu pot să spun cu siguranţă absolută dacă cea mai bună variantă de botez în apă este cea a copiilor sau cea a adulţilor, dar pot să spun cu siguranţă că trebuie să respectăm convingerile fiecăruia, în această privinţă şi în toate celelalte aspecte ale vieţii spirituale. Credinţa creştină se bazează pe convingeri ....

 

uploaded: 20.06 2012

read more

 

Cine poate să nu mai păcătuiască?

 

   Nici un om pe pământ nu poate să nu mai păcătuiască atâta vreme cât încă este motivat de natura sa umană. De ce? Pentru că fiecare om este păcătos, în ochii lui Dumnezeu, tocmai datorită naturii sale umane. Păcatul locuieşte în noi, în genele noastre, în structura noastră ceea mai profundă....

 

uploaded: 01.06 2012

read more

 

 

Textul de bază pentru botezul în apă la maturitate

 

   Evanghelia după Marcu se termină în textele cele mai apropiate de original, în   primele manuscrise, la cap 16 cu versetul 8 şi versetele de la 9-20, care conţin celebrul fundament al tuturor confesiunilor Neo-protestante, adică versetul de la cap. 16 cu 16, este o adăugire ulterioară ne autentică....

 

uploaded: 22.05 2012

read more

 

 

Întoarcerea la Cristos

 

   Eu propovăduiesc întoarcerea la Cristos, nu doar la Biblie şi nu doar la primele comunităţi creştine, aşa numita Biserică apostolică. De ce? Am constatat că este nevoie de o continuare a Reformei, pe linia marilor reformatori ai Creştinismului, dar ducând Reforma lor mai departe...

 

uploaded: 18.05 2012

read more

 

 

Este mai ferice să dai decât să primeşti

 

   Ce fel de Dumnezeu avem? Este unul care consideră că „a da” este mai mulţumitor decât a primi. (Faptele Apostolilor 20: 35) De aici se pot trage o multitudine de concluzii. În primul rând, imaginea conform căreia Dumnezeu este un stăpân absolut...

 

uploaded: 12.05 2012

read more

 

Despre ce asemănare şi ce deosebiri există între Biserica Spirituală Unică şi Biserica Adventistă

 

     Biserica Spirituală Unică este o entitate spirituală şi nu instituţională în timp ce Biserica Adventistă este organizată ca şi o instituţie bisericească, care are o anumită interpretare a Bibliei, care trebuie adoptată, în mod obligatoriu, de membrii ei. Biserica Spirituală Unică...

 

uploaded: 08.05 2012

read more

 

 

Mântuirea vine prin credinţă şi nu prin momentul botezului în apă

 

      În viziunea mea, ambele forme de botez în apă, adică atât botezul în apă al copiilor cât şi botezul în apă al maturilor este în egală măsură valabil. Ceea ce susţin eu, în baza Bibliei, este că momentul la care se înfăptuieşte botezul în apă nu are nici un fel de importanţă din punctul de vedere al mântuirii...

 

uploaded: 06.05 2012

read more

 

Mântuirea prin credinţă şi dragoste

 

      Isus (Iisus) a murit pentru noi pe cruce. Ce înseamnă aceasta? El s-a sacrificat în locul nostru şi în beneficiul nostru, de bună voie, pentru...... Pentru ce? Aceasta este marea întrebare, ce dobândim în urma sacrificiului său. Dobândim o îndreptăţire, un har, care nu este condiţionat de credinţa noastră...

 

uploaded: 23.02 2012

read more

 

O nouă reformă a Creştinismului

 

      Această reformă presupune înlocuirea autorităţii instituţionale cu principiul dragostei creştine care este exact opusul acestui tip de autoritate, cea de care beneficiază Bisericile instituţionale...

 

uploaded: 18.02 2012

read more

 

 

Necesitatea şi strategia unei revoluţii spirituale

 

În România cetăţenii sunt în plină desfăşurare a unei revoluţii sociale dar pentru ca aceasta să reuşească şi să îşi atingă obiectivele aşteptate este nevoie ca ea să fie dublată de o revoluţie spirituală, care să producă o profundă schimbare de mentalitate...

 

uploaded: 16.02 2012

read more

 

 

Despre unicitatea Bisericii lui Dumnezeu

 

      Cu toate că existenţa unei singure Biserici a lui Dumnezeu este un adevăr foarte bine demonstrat în Biblie, nu se poate accepta principiul unicităţii Bisericii lui Dumnezeu până nu acceptăm valabilitatea botezului în apă al copiilor mici. De ce? Aceasta deoarece, în caz contrar...

 

uploaded: 15.02 2012

read more

 

Unde se duc fraţii noştri? 

 

    Aceasta este o întrebare ne pusă, în mod frecvent. Credem că suntem pe drumul cel bun deoarece aparţinem de o denominaţiune Neo-protestantă şi dacă alţii nu sunt în aceeaşi barcă cu noi, cu atât mai rău pentru ei. Dacă ar fi dorit, ar fi părăsit şi ei, aşa cum am făcut noi, instituţia bisericească, în care s-au născut şi ni s-ar fi alăturat nouă devenind astfel ‚pocăiţi’ şi dobândind şansa vieţii veşnice...

 

uploaded: 05.02 2012

read more

 

 

Mesaj al autorului:

În căutarea adevăratei Biserici a Lui Dumnezeu

 

    În condiţiile în care există atât de multe confesiuni creştine întrebarea „Care este adevărata Biserică a lui Dumnezeu?” este complet justificată. Fiecare Biserică pretinde despre sine că este ceea adevărată şi că doctrina ei este ceea corectă şi afirmă că toate celelalte doctrine creştine conţin greşeli...

 

uploaded: 03.02 2012